Poslechněte si slova povzbuzení, tentokrát na téma "Svatba v Káně". Slovo pro vás připravil Husův sbor na Peruci.
Texty: Iz 62, 1 – 5; 1 K 12, 1 – 11; J 2, 1 – 11
Modlitby:
1/ Modleme se za nemocné Covidem, za mírný průběh jejich nemoci a za jejich uzdravení. Prosme za naši vzájemnou ochotu přijímat určitá omezení ve prospěch vlastního zdraví a zdraví druhých. Modleme se za lékaře, sestry, sociální pracovníky a dobrovolníky. Bože, žehnej jejich práci. K tobě voláme!
2/ Modleme se za obyvatelstvo souostroví Tonga, zasažené výbuchem sopky a následnou vlnou tsunami. Bože, ochraňuj nás před nepřízní počasí, kéž jsme pokorní před přírodou, která je mocnější, než jsme schopni si připouštět. Smiluj se, Hospodine!
3/ 16. 1. si připomínáme výročí upálení Jana Palacha na protest proti okupaci Československa vojsky Varšavské smlouvy v srpnu 1968. Nad jeho činem zůstáváme i po desetiletích stát s tichou bolestí, protože byl zmařen život mladého člověka, který toužil žít ve svobodné zemi, a s obdivem, že něco takového byl schopen udělat. Možná jeho oběť nepřinesla bezprostředně výsledek, který Jan Palach ve své mladické horlivosti očekával. Přesto se odvažujeme věřit, že dodávala odvahu dalším, kteří v skrytu a postupnými kroky připravovali příchod svobodnějších časů. Mnohdy riskovali a vystavovali nebezpečí i své rodiny. Bože, děkujeme ti za život a svědectví víry, naděje a lásky Jana Palacha. Děkujeme také za život ve svobodě, kterou mnohdy nedokážeme ocenit. Prosíme za země, kde není samozřejmé vyznávat veřejně náboženskou víru, hlásit se k určité filozofii nebo politickému směru. Prosme za Čínu, Severní Koreu, modleme se za Afghánistán. K Tobě voláme!
4/ Modleme se za Hanu Srpovou, dříve provdanou Štvánovou, s níž jsme se včera rozloučili v tomto kostele. Prosíme tě, Pane, za spásu naší sestry v Kristu. Ať odpočívá ve tvém pokoji! Modleme se za pozůstalou rodinu, kéž je Boží přítomnost lékem na bolest srdce, kterou odchod blízkého člověka způsobil! Modleme se k Hospodinu!
Sestry a bratři!
Jistě není náhodné, že Ježíš začíná své působení podle Janova evangelia na svatbě. Snubní vztah charakterizuje v knihách proroků poměr mezi Hospodinem a jeho lidem (srv. Iz 62, 4n, Oz 2, 19). Uzavření smlouvy na Sinaji bylo v rabínské literatuře popisováno jako Hospodinova svatba s Izraelem, Zákon představoval manželskou smlouvu a Mojžíš družbu. Hospodin tu jako ženich vychází vstříc své nevěstě – Izraeli.